2009. gada 28. janv.

LETA: "Latvijas Kredītņēmēju apvienība gatava aizstāvēt "Aizkraukles bankas" klientus"

Latvijas Kredītņēmēju apvienības (LAKRA) valdes sēdē nolemts sadarbībā ar zvērinātu advokātu biroju uzņemties neapmierināto AS "Aizkraukles banka" klientu interešu pārstāvību, ja viņi izteiks tādu vēlēšanos, informēja apvienībā.

Tāpat atzīts, ka visātrākais un pašlaik efektīvākais risinājums būtu iesniegt bankas klientu kolektīvu iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Līdz šim LAKRA ir vērsušās ap 100 personu, kas ir neizpratnē par bankas izsūtītajām vēstulēm un vēlējās konsultēties ar juristu par savām tiesībām un pienākumiem sniegt bankai pieprasīto informāciju. Savu iespēju robežās LAKRA konsultējošie juristi ir centušies palīdzēt ikvienam interesentam.

Tā kā ar bankas rīcību neapmierinātās personas ir tās klienti, kas no bankas saņem noteiktus pakalpojumus, LAKRA uzskata, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centram būtu jāizvērtē bankas prasību atbilstība noslēgtajiem līgumiem, kā arī spēkā esošajai likumdošanai.

Tā kā šādu personu, visticamāk, ir daudz, atbildēšana katram individuāli būs laikietilpīga. Turpretī kolektīvs iesniegums Patērētāju tiesību aizsardzības centram neapmierinātajiem klientiem palīdzēs ietaupīt laiku un resursus.

LAKRA ir gatava bankas klientu vārdā iesniegt centram kolektīvu sūdzību, un LAKRA biedriem šī iespēja būs bez maksas.

LAKRA aicina ikvienu "Aizkraukles bankas" klientu, kurš vēlētos pievienoties kolektīvajam iesniegumam, līdz 10.februārim vērsties LAKRA birojā Rīgā, Artilērijas ielā 15.

Kā ziņots, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) divu nedēļu laikā izvērtēs AS "Aizkraukles banka" rīcību, izvirzot klientiem papildu prasības un mainot līgumu nosacījumus, kā arī lems par tās atbildību, iepriekš žurnālistiem norādīja FKTK priekšsēdētāja Irēna Krūmane.

Kā ziņoja laikraksts "Diena", "Aizkraukles banka" janvāra beigās masveidīgi informēja klientus par jaunām prasībām: ar 1.februāri par konta apkalpošanu būs jāmaksā pieci lati mēnesī, savukārt, ja cilvēks šo summu maksāt nevēlas, jāparaksta līguma grozījumi, kuri būtiski paplašina bankas tiesības mainīt kredīta likmi, pieprasīt aizdevuma pirmstermiņa atmaksu un papildu ķīlu.

Turklāt līdz 16.februārim visiem klientiem ir jāiesniedz virkne papildu dokumentu.

Pati banka gan uzsver, ka kampaņas nolūks ir "uzzināt aktuālo informāciju par klientu, lai problēmu gadījumos laikus palīdzētu viņam pieņemt pareizo lēmumu".

Nav komentāru:

Google